Dopravní barometr TimoCom: Poptávka po nákladních vozidlech v Evropě poprvé překročila dostupné kapacity

Diskuzní Fórum: CeskeForum




Erkrath, 16.4.2018 – Poptávka po dostupných přepravních kapacitách na evropských silnicích dále roste. V prvním čtvrtletí roku 2018 počet nabídek přeprav na dopravním trhu EU poprvé překročil počet nabídek volných vozů v poměru průměrně 54:46. Tento výsledek ukazuje aktuální vyhodnocení trhu dopravním barometrem TimoCom, což je oborový indikátor vývoje v evropské silniční nákladní dopravě.

„Vývoj na trhu dopravy se v uplynulých třech letech výrazně změnil. Ještě nedávno se dopravci museli smiřovat s nízkými maržemi, dnes si ale mohou vybírat z převisu nabídek přeprav a zvolit takovou trasu, která se jim nejvíce vyplatí.“

Sdílet na:

V prvním čtvrtletí minulého roku byl poměr přeprav k volným vozům 43:57. Ještě v roce 2016 byl poměr ve stejném období 30:70, tedy dokonce s výrazným převisem nabídek volných vozů.

Situace na trhu se změnila

„Vývoj na trhu dopravy se v uplynulých třech letech výrazně změnil“, říká Gunnar Gburek (TimoCom Company Spokesman). „Ještě nedávno se dopravci museli smiřovat s nízkými maržemi, dnes si ale mohou vybírat z převisu nabídek přeprav a zvolit takovou trasu, která se jim nejvíce vyplatí.“

Vývoj koresponduje s intenzivním hospodářským růstem v Evropě. Statistický úřad Eurostat oznámil pro rok 2017 v EU ekonomický růst 2,5 procenta, což je nejvyšší hodnota za poslední desetiletí. Také pohled na vývoj německého hospodářství ukazuje trvající nárůst. Podle informací Spolkového statistického úřadu vzrostl německý vývoz v lednu 2018 v porovnání s předchozím rokem o 8,6 procent; dovoz vzrostl v porovnání se stejným měsícem uplynulého roku o 6,7 procent.

Konec vysoké poptávky v nedohlednu

„Konec vysoké poptávky je zatím v nedohlednu,“ odvažuje se odhadovat další vývoj na trhu Gburek. „Kromě snah o řešení strukturních otázek se musí všichni, kdo se podílí na dopravě, více než kdy dříve snažit o to, aby se vyhýbali jízdám naprázdno a dostupné kapacity využívali ještě efektivněji. Dobrým příkladem jsou kooperativní přístupy, jako je například EU projekt NexTrust.“ Cílem NexTrust je dosahovat vyšší efektivity dopravy vytvářením mezifiremních sítí a přispívat tak k ochraně životního prostředí.



Zanechat odpověď

Kolik je 12 + 12 ?
Prosím nechte tato políčka jak jsou: