Motocykly a skútry aneb jak snížit spotřebu paliva
Diskuzní Fórum: CeskeForum
1. Zahřívání motoru
Pokud váš motor po nastartování neběží nepravidelně nebo v příliš nízkých otáčkách, můžete na cestu vyrazit hned. Moderní stroje to bez problémů zvládají. Bez 5 minutového zahřívání dosáhnete provozní teploty rychleji a šetříte tím logicky nejen palivo, ale i drahocenný čas.
2. Tlak v pneumatikách
Tento faktor je jeden z nejvlivnějších na spotřebu paliva vašeho motocyklu či skútru. Míru natlakování najdete v příručce nebo na štítku pod sedlem či na “kyvce”. Správný tlak zlepší nejen spotřebu, ale i opotřebení a také ovladatelnost vašeho miláčka.
3. Údržba
Pravidelná údržba by měla být samozřejmostí a také má svůj vliv. Nevhodné svíčky, zanesený vzduchový filtr nebo špatně seřízené ventily jsou jen krátkým výčtem vlivů navyšování spotřeby.
4. Plynulá jízda
Snažte se udržet konstantní rychlost a netrhat zbytečně za plynové lanko. Dívejte se před sebe a předvídejte zbytečnému prudkému brzdění.
5. Zbytečná váha
Omezte zbytečnosti, které vyloženě nepotřebujete a pokud máte prázdné kufry nechejte je doma. Každý kilogram zátěže navíc se jasně odráží v úbytku naturalu ve vaší nádrži.
6. Agresivní jízda
Pokud jezdíte na svých strojích typem “brzda, plyn” je více než jasné, že se to odrazí na výru v nádrži. Je však obtížné takhle na vyjížďce horským průsmykem nejezdit, snažíme se tedy alespoň dodržovat plynulost jízdy na delším úseku. Pokud jedete větší vzdálenost, snažte se agresivnímu stylu vyhnout co možná nejvíce.
7. Aerodynamika
Aerodynamické prvky má váš motocykl od výroby, takže teď je to jen a jen na vás. Bez správného zalehnutí jen těžko budete šetřit spotřebu vašeho krasavce. Při vyšších rychlostech je každé narušení aerodynamiky stěžejní jak pro spotřebu tak i jízdní vlastnosti. Využívejte tedy maximálně plexi štítu a kapotáže.
8. Tempomat
Jak jsme si již řekli, plynulost jízdy snižuje spotřebu. Hlídáním rychlosti můžete ušetřit pěkných pár kilometrů. Pokud však máte ve své výbavě tempomat, určitě jej používejte co nejčastěji. Elektronika je jistě citlivější než vaše ruka.
9. Povrch silnice
Jednoduchou rovnicí je, že silniční motocykly patři na silnici, terénní do terénu. Snažte se tedy vyhýbat šotolinám, nezpevněným cestám a naopak pro endura není vhodná asfaltová silnice.
10. Jezděte hlavou
Jezděte s rozumem, předvídejte a hlavně u řízení myslete