Při testu pneumatiky
Diskuzní Fórum: CeskeForum
Při testu pneumatiky, u níž byla hloubka dezénu o 2 mm nižší, se automobil stal neovladatelný již při rychlosti 98 km/h. Mluvíme přitom pouze o letní pneu. Zimní pneu ztrácejí brzdné vlastnosti, když hloubka dezénu klesne pod 4 mm. Při hloubce dezénu větší než 3 mm jsou pneumatiky v pořádku, ale je-li hloubka menší než 3 mm, je již nutno počítat s rizikem snížené bezpečnosti jízdy.
U zimní pneu by řidiči měli věnovat zvýšenou pozornost hloubce jejich dezénu, která by neměla klesnout pod 4 mm. Je to jednak proto, že v úsecích označených dopravní značkou „Zimní výbava“ je tato hloubka stanovena jako minimální přípustná, ale hlavně kvůli bezpečnosti. Základem bezproblémového fungování pneumatik je správné huštění na předepsaný tlak, který musí být vždy na stejné nápravě shodný. Jak podhuštění, tak přehuštění ovlivňují výkon pneumatiky negativně.
A kdy tlak měřit? Nejlépe za studena a před jízdou, kdy ještě nejsou pneumatiky zahřáté. Nevíte jak taková kvalitní Alu kola nebo plechové disky správně vybrat aby co nejvíce ladili s vaším automobilem a přitom dokonale splňovali všechny nejlepší jízdní vlastnosti? Nemusíte zoufat, řešení je naprosto jednoduché a stačí k tomu využít Alu kola konfigurátor, se kterým se obejdete i bez znalosti technických specifikací alu kola. Ke zjištění jaká kola jsou pro Váš automobil nejvhodnější. Vám pak stačí pouhých pár vteřin.
Ne každý však hledí na alu kola pouze v tomto směru a hledí i na další charakter jeho vozu, kterým je design jeho celého vozidla. Největší hrozbou pro řidiče je aquaplaning. Je to situace, kdy vozidlo nereaguje na žádné zásahy do řízení. Aquaplaning je závislý na celé řadě okolností. Rozhodující je především hmotnost automobilu, stav pneu a její konstrukce, a nejvíce rychlost jakou jedete, u pneumatiky především tvar a hloubka dezénových drážek, šířka pneumatiky a v neposlední řadě množství vody na vozovce. Záleží taky jaké pneumatiky máte letní pneu nebo zimní pneu. V nerovnostech vozovky se vytvářejí kaluže a řidič ztrácí nad automobilem kontrolu většinou okamžitě a naprosto nečekaně.